Smaken är som baken, delad ^^

Något jag verkligen måste lära mig, ett effektivt sätt att plugga på. Har själv olika sätt o plugga på, Ibland sitter jag i flera timmar o pluggar. i ett par dagar. Ibland sitter jag o pluggar i bara några timmar fast kanske i en hel vecka. Jag planerar alltid när och hur jag ska plugga så att jag har tid med andra roliga saker. Ibland håller jag mig inte till planeringen :P Men allt kan inte gå som planerat.


Vi använder oss av tre olika inlärningstilar, vissa sätt är lättare för vissa att lära sig med. Det beror egentligen på personen.

Visuell stil
Kunskap tas in företrädesvis genom synen. Man läser sig till kunskap och har lätt att förstå bilder och diagram.

Auditiv stil
Här är det hörseln som är kanalen för information. Auditiva personer lyssnar hellre till instruktioner än läser dem och redovisar hellre sina arbeten muntligt än skriftligt.

Taktil/kinestetisk stil
Känseln och rörelsen står i centrum. Man vill göra saker, ta på saker, röra sig, experimentera och uppleva under inlärningen. Känslorna ska vara med.

Här hittade jag texten : https://studieteknik.hv.se/OLIKA/mainolika.htm#inlar

Hmm jag tror nog jag är lite av varje, kommer ihåg mer när jag får se bilder medans läraren pratar om bilderna och jag får anteckna det jag tycker är viktigast.

Fast jag kan nog klara mig utan att se på bilder, lyssna klarar jag inte av om jag inte får anteckna. Och läsningen blir roligare då jag får stryka under det jag själv tycker är viktigt med en märkpenna, i färg.




There are no secrets to success. It is the result of preparation, hard work and learning from failure.








/ J

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0